Pereiti į pagrindinį turinį

Kaunietei įgriso svetimų žmonių laiškai

2015-12-30 12:30

Aleksote Šiaudinės gatvėje gyvenanti Vida Brazauskienė jau įprato savo pašto dėžutėje rasti svetimus laiškus. Iš pradžių rūpestinga kaunietė juos nešdavo į paštą ar veždavo tikriesiems gavėjams, bet nuolat taip daryti negali.

Gavėjai – Kauno rajone

Anot moters, laiškai, laikraščiai ir kitos siuntos anksčiau irgi retkarčiais pasiklysdavo, tačiau dažniausiai paštininkai supainiodavo pašto dėžutes ir laišką tereikėdavo nunešti kaimynui. Problemos prasidėjo, kai paplūdo laiškai, skirti Kauno rajone Raudondvaryje, Šiaudinės gatvėje, gyvenantiems adresatams.

Kadangi Šiaudinės g. 2 namas Raudondvaryje yra daugiabutis, V.Brazauskienė, gyvenanti tuo pačiu adresu Kauno mieste, tačiau privačiame name, pradėjo gauti laiškus, skirtus visiems keliasdešimt butų.

"Seniau paklydusį laišką dar buvo galima nunešti į pašto skyrių, kad pristatytų tikrajam adresatui. Dabar paštas tokių paklydėlių nebepriima. Paštą galima suprasti: kodėl paštininkai turėtų svetimas klaidas taisyti savo sąskaita?" – teigia kaunietė, gaunanti svetimus laiškus dėl vienintelės klaidos – adrese nepažymėto Kauno rajono ir dėl to užrašyto klaidingo pašto kodo.

Veždavo adresatams

Jausdama pareigą V.Brazauskienė paklydusius laiškus yra vežusi net iki paties Raudondvario. "Bet galų gale nemokamai dirbti paštininkais arba kurjeriais atsibosta. Ką daryti?" – retoriškai klausia kaunietė.

Daugiausia laiškų ne tuo adresu Aleksoto gyventojai atneša kurjeriai, dirbantys įmonei UAB "Greitasis kurjeris", kurių paslaugomis naudojasi bankai ir telekomunikacijų bendrovės, tačiau pasitaiko ir "Lietuvos pašto" laiškininkų atneštų pranešimų apie siuntas.

"Negavęs panašaus pranešimo tikrasis adresatas gali turėti rimtų nemalonumų. Jeigu ta registruota siunta yra siųsta kokių nors antstolių, informuojančių apie skolą, tai negavęs pranešimo ir neatsiėmęs pačios siuntos tikrasis adresatas nesužinos džiaugsmingos naujienos tol, kol nepamatys, kad jo sąskaita areštuota", – svarstė V.Brazauskienė.

Dirba neatsakingai

Moteris įtaria, kad dėl to kalti ir laiškanešiai, kurie nesivargina ieškoti adresato ir įteikti jiems registruotą siuntą tiesiai į rankas, todėl tik palieka pranešimą.

"Bet juk už registruotų siuntų pristatymą paštui užmokama! Kodėl adresatai verčiami patys valkiotis po paštus ir stovėti eilėse, kad atsiimtų siuntas, už kurių pristatymą jau sumokėta?" – piktinosi kaunietė.

Vis dėlto, anot moters, daugiausia pasiklydusių laiškų pristato kurjerių tarnybos. "Paštininkės savo rajoną pažįsta, o kurjeriai tik nuvežė, ir jiems nusispjauti, kad buto numeris dviženklis, o ten, kur nuvežė, daugiabučių nėra. Svarbu, kad namo numeris toks pat", – teigė nuo svetimų laiškų pavargusi V.Brazauskienė.


Komentaras

"Lietuvos pašto" atstovas spaudai

Tomas Bašarovas

Norime gyventojams priminti, kad ant siunčiamų laiškų ir kitų siuntų itin svarbu teisingai ir įskaitomai užrašyti gavėjo adresą – nurodyti ne tik gavėjo vardą, pavardę, gatvę, namo ir buto numerius, bet nepamiršti parašyti miesto, gyvenvietės bei savivaldybės pavadinimo, pašto kodo.

Pastebime, kad dažnai ant siuntos būna užrašytas tik gavėjo vardas, pavardė ir ne visas adresas, pavyzdžiui, nurodomas tik gatvės pavadinimas su namo ir buto numeriais, tačiau pamirštama parašyti miestą ar gyvenvietę, kur pristatyti siuntą.

Šiuo metu Lietuvoje galima suskaičiuoti net iki keliolikos vienodų vietovardžių, todėl adresuojant pašto siuntą, siunčiamą į vietovę, kuri nėra savivaldybės centras, būtina parašyti savivaldybės pavadinimą:

Vardeniui / V.Pavardeniui

Taikos g. 4

Dusetos

32305 Zarasų r. sav.

Jei siunta siunčiama į kaimišką vietovę, kurioje nėra pašto, reikia nepamiršti nurodyti gavėją aptarnaujančio pašto pavadinimo:

Vardei / V. Pavardenienei

Girsūdų k.

Daujėnų pšt.

39200 Pasvalio r. sav.

Netaisyklingai adresuota siunta – viena pagrindinių priežasčių, kodėl gali vėluoti, o kartais gavėjų ir nepasiekia arba siuntėjui grąžinama siųstoji pašto korespondencija.

Norime padėkoti gyventojams, kurie ne jiems skirtą pašto korespondenciją perduoda laiškininkams ar nuneša į paštą. Apie gautą pašto korespondenciją, kuri skirta kitiems adresatams, galima pranešti informaciniu Lietuvos pašto tel. 8 700 55 400 arba e. paštu [email protected].

Lietuvos paštas nėra atsakingas už kitų kurjerinių tarnybų pristatomas siuntas.

Pašto skirstytojams, papildomai peržiūrintiems neteisingai adresuotas siuntas ir bandantiems patikslinti gavėjų adresus, gali pagelbėti tik penkiaženkliai pašto kodai, todėl gyventojų primygtinai prašome nepamiršti jų nurodyti.

Tais atvejais, kai nėra galimybės pašto siuntos pristatyti gavėjui – ar dėl klaidingai nurodyto adreso, ar gavėjui nebegyvenant nurodytu adresu, siunta yra grąžinama siuntėjui.

Šventiniu laikotarpiu, padidėjus siunčiamų laiškų srautui, padažnėja ir atvejų, kai dėl neteisingo adreso siuntos vėluoja arba išvis nepasiekia gavėjų ir yra grąžinamos siuntėjui.

Skaičiuojame, kad panašiai kaip ir pernai gruodžio mėnesį yra daugiau nei trečdaliu išaugęs siunčiamų ir gaunamų siuntų skaičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų