Pereiti į pagrindinį turinį

Tarnybiniai automobiliai taps prabanga

2010-01-05 06:59
Pasirinkimas: įmonių automobilius po darbo valandų teks palikti bendrovės kieme arba mokėti už jį gyventojų pajamų mokestį.
Pasirinkimas: įmonių automobilius po darbo valandų teks palikti bendrovės kieme arba mokėti už jį gyventojų pajamų mokestį.

Tarnybiniai automobiliai šiemet taps dar didesne prabanga, už kurią darbuotojams gali tekti susimokėti. Verslas tikisi, kad įsigaliojusi apmokestinimo tvarka dar kartą bus atšaukta.

Papildomos išlaidos

Nemažai įmonių darbuotojų yra įpratę tarnybiniais automobiliais naudotis ne tik darbo reikmėms, bet ir asmeniniais tikslais po darbo ar savaitgaliais. Už tokią naudą nuo sausio 1-osios įmonės ir jų darbuotojai privalės mokėti mokesčius.

Buvęs finansų ministras Algirdas Šemeta dar pernai vasarą buvo nustatęs tvarką, kad vakare ar savaitgaliais įmonių automobilius ne tarnybiniais tikslais naudojantys darbuotojai mokėtų gyventojų pajamų ir sveikatos draudimo mokesčius (iš viso – 21 proc.), o darbdavys – "Sodros" mokestį (3 proc.). Vėliau Seimas nusprendė, kad ši prievolė galios pusmečiu vėliau – nuo šių metų pradžios.

Mokesčių mokėtojams numatytos dvi alternatyvos: skaičiuoti tarnybinio automobilio, kuriuo gyventojas faktiškai naudojosi asmeniniais tikslais, nuomos per laikotarpį sumą (pagrįsti ją atitinkamais apskaitos dokumentais) arba supaprastintu būdu – mokėti 0,75 proc. automobilio rinkos kainos per mėnesį (9 proc. per metus).

Mokesčio dydis priklauso nuo automobilio vertės. Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) skaičiuoja, kad už 50 tūkst. litų vertės automobilį per metus papildomai reikės mokėti maždaug po 1080 litų.

"Nulūžo" duomenų bazė

Vakar VMI savo interneto svetainėje jau paskelbė ir vidutines automobilių rinkos kainas, pagal kurias verslininkai ir gyventojai galės apskaičiuoti tikrąją automobilio vertę ir minėto mokesčio dydį. VMI pabrėžia, kad ši informacija yra rekomendacinio pobūdžio ir neprivaloma. Vidutinę rinkos vertę gali nustatyti ir įmonių buhalteriai.

Beje, informacija apie įvairių markių automobilių vidutines rinkos kainas vakar buvo neprieinama. VMI viršininko pavaduotojas Gediminas Vyšniauskis pripažino, kad tinklalapis neatlaikė didžiulio lankytojų dėmesio.

"Labai didelis lankytojų srautas, bet VMI ieško techninių galimybių atnaujinti teikiamą paslaugą. Dedame visas pastangas, kad prieiga pradėtų veikti artimiausiu metu", – sakė G.Vyšniauskis.

Neaiški tvarka

Verslininkai piktinasi, kad naujoji tvarka esą nelogiška ir tėra nevykęs bandymas lopyti skylėtą biudžetą. Daugelis nerimauja, kad toks valdžios užmojis dar labiau užsmaugs ir taip dūstantį verslą.

"Naująją apmokestinimo tvarką vertiname neigiamai. Visų pirma, daug klausimų kelia mokesčių skaičiavimo tvarka. Nežinia, kaip apskaičiuota dalis, priskiriama automobilio panaudojimui asmeniniams tikslams. Pavyzdžiui, darbuotojas parvyksta namo įmonės operatyviniu automobiliu, kad esant skubiam reikalui – naktį įvykus gedimui – galėtų vykti jo šalinti. Mūsų nuomone, tai yra automobilio naudojimas tarnybiniais tikslais. Nežinia, kokios nuomonės laikysis valdžios atstovai", – kalbėjo "Teo LT" atstovas spaudai Antanas Bubnelis

Ši bendrovė valdo vieną didžiausių automobilių parkų Lietuvoje, jį sudaro maždaug 900 automobilių.

"Pastaraisiais metais daug investavome siekdami, kad automobiliai būtų kuo ekologiškesni, patogesni darbuotojams ir rečiau gestų. Naujoji mokestinė tvarka, numatanti mokestį nuo automobilio vertės, to daryti neskatina", – dėstė bendrovės atstovas.

Parduoti mašinų neskuba

Tiesa, bendrovės savo automobilių parkų kol kas nesikrato. Jokių kitų veiksmų verslininkai taip pat dar nesiima, mat tikisi, kad naujos Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) įstatymo nuostatos bus panaikintos arba bent jau vėl bus leista nuo įmonių automobilių išskaičiuoti ir susigrąžinti PVM.

Lietuvos autoverslininkų asociacija (LAA) net kelioms valdžios institucijoms išsiuntė prašymą dar kartą apsvarstyti minėtas nuostatas. Asociacijos vadovo Mindaugo Beišio teigimu, Vyriausybė žadėjo šį klausimą įtraukti į darbotvarkę. Tačiau kada tai įvyks, dar nežinia.

"Šios nuostatos įsigaliojo praeitų metų liepą, bet rugpjūtį jų taikymas buvo atidėtas ir mokėti nereikėjo. Viliamės, kad ir dabar taip nutiks, nes Saulėtekio komisija jau seniai nustatė, kad neleidus atskaityti nuo lengvojo įmonės automobilio PVM ir pridėjus naujas GPM nuostatas mašinos apmokestinamos dvigubai, o tai draudžia įstatymai", – dėstė M.Beišys.

Verslininkams neaišku ir tai, kas kontroliuos įmonės automobilių panaudojimą. Naujose nuostatose esą yra ir daugiau neaiškumų.

"Ką daryti, jei darbuotojas po susitikimo į darbą grįžta po darbo valandų? Jis dirba viršvalandžius ir dar verčiamas naudoti savo automobilį bei degalus arba mokėti už įmonės mašiną. Automobilis turėtų būti skatinimo priemonė, o ne bausmė", – piktinosi LAA vadovas.

Jis įsitikinęs, kad jei bus palikta galioti dabartinė tvarka, tai gali paskatinti įmones griebtis įvairių triukų, kurie padėtų išvengti naujo mokesčio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų